Sunday 31 May 2015

Enseigner le Temps Historique



Enseigner le Temps Historique


Nejib Zaoui
University of Gafsa, Tunisia


Abstract

Historical knowledge is not just data, but an act, the act of learning, research and understanding in time. Thus, the learning of history requires intellectual operations that allow us to decipher the time axes of historical events. Historical time is a primordial element in the historical study; however historical time has three dimensions: the present, the past and the future that their assembly is difficult to access.

Keywords: historical time, historical memory, identity


Résumé 

La connaissance historique n’est pas une donnée, mais un acte, l’acte d’apprendre, de rechercher et de comprendre dans le temps. Ainsi, l’apprentissage de l’histoire nécessite des opérations intellectuelles qui nous permettent de jalonner les axes temporels des événements historiques. Le temps historique est un élément primordial dans l’étude historique, cependant le temps historique comporte trois dimensions : le présent, le passé et le futur dont leur assemblage est une tâche difficile à accéder.

Mots clés : temps historique, mémoire historique, identité


No comments:

Post a Comment